Dobrze poprowadzona kampania marketingowa na Facebooku to inwestycja, która się zwraca. Profesjonalne podejście do reklamy w mediach społecznościowych pozwala na dotarcie do większego grona odbiorców i umożliwia wzrost sprzedaży. Wiele zależy jednak od zrozumienia tego, czym taka reklama się charakteryzuje i jaki jest właściwie jej cel?
Reklama na Facebooku
Reklama na Facebooku, a więc tzw. Facebook Ads to reklamy, wyświetlane w obrębie strony na Facebooku, ale też Messengerze czy Audience Network. Tego typu reklamy wyróżniają się przede wszystkim tym, że oferują możliwość bardzo dokładnego sprecyzowania grupy docelowej, do której mają być skierowane, jak i precyzyjnym targetowaniem przekazów.
Jeżeli zdecydujemy się przeprowadzić kampanię marketingową właśnie na Facebooku, zostaniemy zapytani o wiek, płeć czy nawet zainteresowania naszej grupy docelowej, w tym także o to, jakie wydarzenia i spotkania mogą ją interesować. Tak szczegółowy wywiad sprawia, że jesteśmy w stanie stworzyć kampanię, która trafi przede wszystkim do osób potencjalnie zainteresowanych oferowaną przez nas usługą czy produktem, co znacznie zwiększy konwersję, a jednocześnie zminimalizuje koszty jej przeprowadzenia.
W przypadku kampanii marketingowej na Facebooku mamy możliwość wybrania kilku formatów reklamy, takich jak obraz, film, karuzela (możliwość zaprezentowania do dziesięciu obrazów), kolekcja (połączenie grafiki czy też filmu z produktami wyświetlanymi poniżej) lub też tzw. materiał błyskawiczny łączący w sobie wymienione już wcześniej formaty. Możliwości jest więc naprawdę sporo, a kluczem do sukcesu jest wybranie tego, co najbardziej odpowiada naszym klientom. Warto wypróbować kilka formatów i sprawdzić, jaka jest rekcja – nie zawsze bowiem od razu uda nam się dopasować do wymagań użytkowników.
Reklama na Facebooku wzbudza potrzebę
Wciąż bardzo wiele osób zarzuca, że reklama Facebook Ads przynosi mniejsze zyski od Google AdWords – tego typu zarzuty wysuwają jednak bardzo często ci, którzy nie zdają sobie sprawy z prawdziwego celu takiej reklamy. Oczywistym jest, że w przeciwieństwie do Google AdWords, reklama na Facebooku nie trafia do osób, które szukają konkretnego produktu, ale do osób, które interesują się tematyką, czy też branżą, w jakiej działamy: jej głównym zadaniem jest więc WZBUDZANIE POTRZEBY posiadania tego, co my możemy zaoferować i tak właśnie należy patrzeć na cel prowadzenia kampanii w social mediach.
Na pierwszy rzut oka kampania prowadzona na Facebooku może nie powodować znaczącego wzrostu konwersji. Z czasem sytuacja się jednak zmieni, precyzyjnie dobrana grupa docelowa po jakimś czasie do nas wróci, a wpłyną na to wyniki organiczne czy linki sponsorowane. Poprzez reklamę na Facebooku budujemy relację z klientem i świadomość naszej marki, wśród osób zainteresowanych dziedziną, w jakiej działamy, a to z pewnością zaprocentuje, choć nie będzie to tak szybki efekt, jak niektórzy mogliby sobie wymarzyć.
Efektywna reklama na Facebooku wymaga doświadczenia
Niektórym być może wydaje się, że kampania reklamowa na Facebooku nie jest niczym trudnym – parę kliknięć w zaawansowanych narzędziach Facebooka i nasza reklama zaczyna działać, a produkt zaczyna się sprzedawać. Praktyka pokazuje jednak, że doświadczenie w kampaniach reklamowych na Facebooku to podstawa, jeżeli chcemy osiągnąć sukces. Dokładna analiza naszej działalności i grupy docelowej, a następnie opracowanie optymalnych działań z zakresu Facebook Ads wymagają sporej wiedzy: jeżeli nie czujemy się na siłach i boimy się, że pieniądze, które przeznaczymy na kampanię, nie przyniosą nam wzrostu zainteresowania marką, warto skonsultować się z ekspertami, którzy z pewnością rozwieją wiele naszych wątpliwości i sprawią, że nasza reklama na Facebooku będzie miała prawdziwy sens.
Podsumowanie
Aktywność w mediach społecznościowych, w tym oczywiście na Facebooku to możliwość zapewniania sobie ogromnej przewagi nad konkurencją. Czas więc zacząć dbać o swój wizerunek i przygotować kampanię marketingową, która optymalnie wykorzysta zalety Facebook Ads i pozwoli na zwiększenie sprzedaży. Tak więc: do roboty i powodzenia!